U benadert uw intermediair met een financieringsverzoek dat alle belangrijke informatie ter ondersteuning van uw aanvraag omvat.
Uw tussenpersoon maakt gebruik van ons systeem om te zien of uw verzoek financierbaar is en tegen welke indicatieve voorwaarden. Voor complexere financieringen die maatwerk verlangen, bespreekt de intermediair het verzoek met onze specialisten door zodat dezelfde dag nog een terugkoppeling naar u kan plaatsvinden.
We bieden u indicatieve voorwaarden aan op basis van de informatie die u aan uw tussenpersoon heeft verstrekt; deze voorwaarden laten u beslissen om verder te gaan met de aanvraag of niet.
Indien u akkoord gaat met het voorstel, stellen we een taxateur aan ter waardering van het vastgoed dat als zekerheid dient voor het overbruggingskrediet. Tevens stellen we een juridische adviseur (notaris en/of advocaat) aan die het proces begeleidt en verantwoordelijk is voor het opstellen van de kredietovereenkomst, financieringsdocumenten en de zekerheidsdocumenten. De kosten voor zowel de taxateur als de juridische kosten dienen gedragen te worden door de kredietnemer.
We voeren een onderzoek uit naar de partijen die betrokken zijn bij de lening waaronder de kredietnemer, zijn juridische adviseur(s) en de bestuurders van de onderneming. Deze “Due Diligence” en kredietwaardigheidsonderzoeken dienen bevredigend te worden afgelegd alvorens een bindende kredietovereenkomst wordt uitgebracht. Daarbij vragen we de betrokkenen de volgende informatie formulieren in te vullen: klanten informatie formulier(en), een financiële gegevens formulier en indien nodig een bouwformulier. Tevens is het onderzoek erop gericht mogelijke fraude te herkennen en witwassen tegen te gaan.
Zodra aan alle voorwaarden is voldaan, stellen we u een kredietovereenkomst, een hypotheekakte, een pandakte, borgtochten, bestuursbesluiten en overige financierings- en zekerheidsdocumenten ter ondertekening bij de notaris ter beschikking. Na ondertekening wordt het kredietbedrag gestort op de aangegeven rekening.