Dit privacybeleid beschrijft hoe Fiduciam Nominees Limited, geregistreerd onder de Data Protection Act 2018 bij de Engelse “Information Commissioner’s Office” onder referentienummer ZA155195, en de Fiduciam Groep (“Fiduciam”, “wij”, “we”, “ons”, en “onze” (en andere soortgelijke bewoordingen)) persoonsgegevens en/of andere Vertrouwelijke Informatie verzamelen, opslaan en gebruiken, waaronder informatie over kredietnemers, borgstellers, makelaars, tussenpersonen, onderaannemers, investeerders, cliënten, relaties, leveranciers, werknemers en sollicitanten. Indien de personen zoals hierboven vermeld rechtspersonen zijn, kunnen wij gegevens over hun bestuurders, aandeelhouders en andere uiteindelijke belanghebbenden verzamelen, opslaan en gebruiken.
Dit beleid dient als overkoepelend beleid dat van toepassing is op Fiduciam Nominees Limited en de Fiduciam Groep met betrekking tot de verwerking van gegevens door hen binnen hun financierings- en direct leningsactiviteiten, hetzij als gegevensbeheerders of -verwerkers en in aanvulling op enig ander potentieel beleid dat van toepassing is in een specifiek juridisch gebied waarin de Fiduciam Groep actief is.
Dit privacybeleid is een belangrijk document. Wij raden u aan het aandachtig te lezen en onze website regelmatig te raadplegen voor updates. Wanneer u ons een opdracht geeft, met ons samenwerkt of op andere wijze contact met ons opneemt, gaan we ervan uit dat u akkoord gaat met het in dit privacybeleid omschreven gebruik van uw Gegevens in overeenstemming met de bepalingen en voorwaarden van dit privacybeleid.
“Fiduciam Groep” verwijst naar de volgende entiteiten:
“Gegevens” verwijst naar Persoonsgegevens en Vertrouwelijke Informatie.
“Overeenkomst” verwijst naar een schriftelijk document waarin de voorwaarden uiteen worden gezet voor het aangaan van een verbintenis door/met een specifieke Fiduciam entiteit en waarin de te leveren diensten zijn beschreven, met inbegrip van maar niet beperkt tot een kredietovereenkomst, platformovereenkomst, (persoonlijke) borgtocht, geheimhoudingsovereenkomst, opdrachtbrief, zekerheidsdocument, arbeidsovereenkomst, etc. Vaststelling van eventuele aansprakelijkheid ten aanzien van de geleverde diensten kan alleen geschieden op basis van de bepalingen van een dergelijke Overeenkomst.
“Persoonsgegevens” betekent alle informatie met betrekking tot een geïdentificeerd of identificeerbaar natuurlijk persoon.
“U” en “uw” (en andere soortgelijke bewoordingen) verwijzen naar onze kredietnemers, garanten, makelaars, tussenpersonen, onderaannemers, investeerders, cliënten, relaties, leveranciers, financieringspartners, bestuurders, aandeelhouders en uiteindelijke belanghebbenden indien dit rechtspersonen betreffen, werknemers, sollicitanten en bezoekers van de website.
“Vertrouwelijke Informatie” verwijst naar alle niet-openbare gegevens met betrekking tot rechtspersonen, activa, financiële instrumenten, investeringen, activiteiten en Overeenkomsten en welke gegevens geen Persoonsgegevens zijn.
Wij zijn ons bewust van onze verplichtingen onder de Europese verordening “Algemene Verordening Gegevensbescherming” (AVG of ook wel “GDPR”) en zorgen er te allen tijde voor dat wij uw Persoonsgegevens verwerken conform de volgende beginselen:
U kunt zich beroepen op een aantal rechten in verband met de Persoonsgegevens die wij over u bewaren. U heeft de volgende rechten met betrekking tot uw Persoonsgegevens:
U dient er rekening mee te houden dat de bovengenoemde rechten in de volgende gevallen worden beperkt:
Wij bewaren uw Persoonsgegevens voor zolang de doeleinden hiervoor bestaan, verlengd met een minimum of wettelijke periode zoals voorgeschreven door de toepasselijke wet- en regelgeving en richtlijnen van regelgevende instanties die van toepassing zijn op een jurisdictie waarin Fiduciam of de Fiduciam Groep actief is. Dit betekent dat wij vanaf de datum van inwerkingtreding van dit beleid zullen bewaren:
Voordat uw Persoonsgegevens worden gewist, kunnen wij uw toestemming vragen om uw Persoonsgegevens voor een langere tijd te bewaren bijvoorbeeld indien u heeft aangegeven toekomstige financiering van Fiduciam niet uit te sluiten. Tevens kunnen we bij een (zakelijk) geschil of indien een gerechtelijke procedure of onderzoek aanhangig is gemaakt, uw Persoonsgegevens zonder uw toestemming langer bewaren dan de bovengenoemde periodes.
Vanaf ons eerste contact met u tot en met het verlenen van onze diensten aan u of het op andere wijze samenwerken met u, kunnen wij diverse gegevens (waaronder Persoonsgegevens) over u en/of het bedrijf waarvoor u optreedt verzamelen. We kunnen de volgende gegevens verzamelen, opslaan en gebruiken:
Het doel waarvoor wij uw Gegevens gebruiken is afhankelijk van uw relatie met ons. In de onderstaande (niet-uitputtende) lijst zijn de doeleinden vermeld waarvoor wij uw Persoonsgegevens en andere Vertrouwelijke Informatie gebruiken, de belangrijkste categorieën van verwerkte Persoonsgegevens en de toepasselijke juridische bases.
Doeleinde | Categorieën Gegevens | Juridische Basis |
---|---|---|
Contact- en communicatiedoeleinden en om onze zakelijke contacten te beheren. | Identificatie- en contactgegevens. |
|
Om onze diensten te verlenen, wat het volgende kan inhouden:
| Identificatie-, contact-, financiële, zakelijke, lening-, leningzekerheids-, beleggingsportefeuillesamenstelling en transactiegegevens. |
|
Om te handelen met leveranciers, adviseurs, tussenpersonen en andere professionele deskundigen, om interne administratieve doeleinden te beheren die verband houden met de diensten die Fiduciam aan u aanbiedt, en om audits te kunnen uitvoeren. | Identificatie-, contact-, financiële, zakelijke, lening-, effecten-, beleggingsportefeuillesamenstelling en transactiegegevens. |
|
Om te voldoen aan onze wettelijke, regelgevende en interne verplichtingen, waaronder:
| Identificatie-, contact-, financiële, zakelijke, lening-, veiligheids- en transactiegegevens. |
|
Om schulden te kopen, te innen en terug te vorderen, om de honoraria van Fiduciam te innen, om kosten te innen, om betalingen te doen en te ontvangen, om leningen te beheren, om leningbepalingen af te dwingen, om u op te sporen in geval van wanbetaling en om de zekerheden en/of uw persoonlijke garantie uit te winnen. | Identificatie-, contact-, financiële, zakelijke, lening-, veiligheids- en transactiegegevens. |
|
Fraude voorkomen en overtreders aanhouden en vervolgen. | Identificatie-, contact-, financiële, lening-, veiligheids- en transactiegegevens. |
|
Om acceptatiebeslissingen te nemen over leningen en de waarde van alle zekerheden te bepalen; om ons in staat te stellen op te treden als opdrachtgever voor financiële transacties, waaronder hypothecaire leningen; en om kruiscontroles uit te voeren om risico's te beperken. | Identificatie-, contact-, financiële, zakelijke, lening-, effecten-, beleggingsportefeuillesamenstelling en transactiegegevens. |
|
Om onze financieringspartners in staat te stellen onze kredieten te financieren, wat het volgende kan inhouden:
| Identificatie-, contact-, financiële, zakelijke, lening-, effecten-, beleggingsportefeuillesamenstelling en transactiegegevens. |
|
Om derden in staat te stellen het beheer van leningen uit te voeren, ook op een standby-basis, wat het volgende kan inhouden:
| Identificatie, financiële, zakelijke, lening-, effecten-, beleggingsportefeuillesamenstelling en transactiegegevens. |
|
Om verzekeringen te verkrijgen, wat het volgende kan betreffen:
| Identificatie, financiële, zakelijke, lening-, effecten-, beleggingsportefeuillesamenstelling en transactiegegevens. |
|
Voor wervings- en selectiedoeleinden en om ons personeel te ondersteunen en te beheren. | Identificatie-, contact-, nationale verzekerings-, fiscale, medische en academische gegevens. |
|
Voor statistische analyse en het verbeteren van onze website. | Technische gegevens en online identifiers. | Ons rechtmatig belang bij het analyseren van onze diensten om ze te verbeteren. |
Klachten en vragen behandelen. | Identification and contact DataIdentificatie- en contactgegevens |
|
Onze diensten promoten. | Contactgegevens | Uw toestemming. |
Wij mogen uw Persoonsgegevens opslaan en verwerken op basis van een van de volgende rechtmatige verwerkingsgronden:
Wij verwerken uw Persoonsgegevens ter uitvoering en/of nakoming van een overeenkomst in het kader van, onder meer, een van de volgende doeleinden:
Wij verwerken uw Persoonsgegevens ter voldoening van een van onze wettelijke verplichtingen in het kader van, onder meer, een van onze volgende verplichting:
Indien wij uw Persoonsgegevens verwerken ter behartiging van ons legitieme belang, wordt dat gedaan ter behartiging van, onder meer, een van de volgende belangen:
Voor het verwerken van Persoonsgegevens op basis van onze legitieme belangen hebben we een beoordeling van legitieme belangen uitgevoerd om ervoor te zorgen dat onze belangen niet worden geschaad door uw belangen of fundamentele rechten en vrijheden. U kunt deze beoordeling aanvragen via de contactpersonen aan het einde van dit privacybeleid.
Wij verwerken uw Persoonsgegevens op basis van uw toestemming daartoe in het kader van, onder meer, een van de volgende doeleinden:
Als potentiële kredietnemer dient u zich te realiseren dat het bewust verstrekken van valse informatie met als doel een lening te verkrijgen een strafbaar feit is.
Voordat wij u enige diensten verstrekken voeren wij controles uit ter voorkoming van fraude, witwassen, financiering van terrorisme en ter verificatie van uw identiteit. Voor deze controles moeten wij Persoonsgegevens verwerken.
Hiervoor dienen wij de Persoonsgegevens die u aan ons heeft verstrekt, wij van u hebben verzameld of wij hebben ontvangen van derden te gebruiken ter voorkoming van fraude en geldwitwassen en ter verificatie van uw identiteit. Indien gegevens worden verkregen van derden, zorgen wij ervoor dat de bron waar de gegevens afkomstig van zijn of de tussenpersoon via welke de gegevens worden verschaft te allen tijde aan u bekend kan worden gemaakt.
Voorbeelden van Persoonsgegevens die wij verwerken zijn uw naam, adres, geboortedatum, contactgegevens, financiële gegevens, belastinginformatie, werknemersgegevens en IP-adres.
Zowel fraudepreventieorganisaties als wij kunnen uw Persoonsgegevens verstrekken aan rechtsvervolgers ten behoeve van het opsporen, onderzoeken en voorkomen van misdaad.
We kunnen controleren of u vergelijkbare leningsaanvragen heeft gedaan als potentiële kredietnemer bij andere kredietverstrekkers. Bij een vermoeden van fraude kunnen we relevante details met deze kredietverstrekkers delen.
Informatie die we delen met fraudepreventieorganisaties kan worden opgevraagd en gebruikt door andere entiteiten (zoals kredietverstrekkers) om financiële of kredietgerelateerde beslissingen ten aanzien van u te maken.
Uw Persoonsgegevens kunnen ook worden gebruikt voor het toetsen ten opzichte van bestaande rekeningen bij andere kredietverstrekkers ter voorkoming en/of opsporing van fraude.
Fraudebestrijdingsorganisaties kunnen uw persoonsgegevens bewaren voor bepaalde tijd.
Indien wij of fraudebestrijdingsorganisaties hebben vastgesteld dat er een risico bestaat op fraude of witwassen, kunnen wij u onze diensten weigeren of diensten die wij reeds aan u verstrekken stopzetten.
Indien fraudepreventieorganisaties een rapportage van het door ons vastgestelde risico op fraude of witwassen opvragen en delen met andere entiteiten, kunnen u op basis daarvan diensten, financiering of werk geweigerd worden.
In voorkomende gevallen moeten wij uw Gegevens uitwisselen met derden:
Deze derden kunnen uw Persoonsgegevens en andere Vertrouwelijke Informatie bewaren. Wij verplichten dergelijke derden contractueel uw Persoonsgegevens en andere Vertrouwelijke Informatie te beschermen.
Indien u gegevens verschaft over andere personen dan uzelf, bijvoorbeeld informatie over bestuurders, partners, leden, aandeelhouders of economisch eigenaren, dan bevestigt u daarmee dat u over hun toestemming beschikt om dergelijke gegevens aan ons te verstrekken, en dat zij de voorwaarden van dit beleid hebben gelezen en begrepen en hiermee akkoord gaan, inclusief ons gebruik van deze gegevens.
Wij streven naar de hoogst mogelijke kwaliteit van de diensten die wij leveren aan onze cliënten. In dit kader kan het van tijd tot tijd noodzakelijk zijn dat wij de telefonische communicatie en e-mailcommunicatie tussen u en onze medewerkers controleren met het oog op kwaliteitsborg en training of voor andere door de wet toegestane doeleinden.
We zullen slechts communicatiecontroles uitvoeren in overeenstemming met toepasselijke wetgeving en waken te allen tijde over de vertrouwelijkheid van uw communicatie in overeenstemming met dit beleid.
Zoals hierboven beschreven zijn we, in het kader van onze dienstverlening aan u, van tijd tot tijd genoodzaakt om uw Persoonsgegevens over te dragen aan gelieerde bedrijven en derden die kantoor houden in gebieden buiten de Europese Economische Ruimte (“EER”).
Indien wij uw Persoonsgegevens doorgeven naar een ander land buiten de EER, zorgen wij ervoor dat deze Persoonsgegevens beschermd en doorgegeven worden in overeenstemming met onze wettelijke verplichtingen. Doorgiften buiten de EER kunnen op één van de volgende manieren worden gerealiseerd:
Wij maken gebruik van een reeks maatregelen om uw Persoonsgegevens veilig en beveiligd te houden. Deze maatregelen kunnen encryptie en andere vormen van beveiliging omvatten. Fiduciam vereist van zijn personeel en derden- onderaannemers dat zij voldoen aan de toepasselijke standaarden voor gegevensbescherming.
Onze medewerkers krijgen regelmatig training over gegevensbescherming en dienen zich te houden aan dit beleid en onze Handleiding Gegevensbescherming. Onbevoegd gebruik of openbaarmaking van Persoonsgegevens of Vertrouwelijke Informatie door een medewerker kan leiden tot disciplinaire maatregelen.
Gegevens kunnen automatisch of handmatig verwerkt worden. Geautomatiseerde besluitvorming vindt uitsluitend plaats indien dit noodzakelijk is voor naleving door ons van onze contractuele verplichtingen, vanwege wettelijke redenen of indien u toestemming heeft verleend en dergelijke verwerking is toegestaan op basis van Unierecht of nationale wetten die op ons van toepassing zijn.
Wij hebben passende technische en organisatorische veiligheidsmaatregelen zoals vertrouwelijkheidsovereenkomsten met derden ingesteld om uw Persoonsgegevens en andere Vertrouwelijke Informatie te beschermen tegen ongeoorloofd of onrechtmatig gebruik, onopzettelijk verlies, beschadiging of vernietiging.
Helaas is de overdracht van gegevens via het internet niet volkomen veilig. Hoewel wij ons best doen om uw persoonlijke gegevens te beschermen, kunnen wij de veiligheid van uw Persoonsgegevens die van of naar onze website worden verzonden niet garanderen; iedere overdracht is voor uw eigen risico.
Indien u vragen, zorgen of klachten heeft over dit beleid, over de wijze waarop wij Persoonlijke gegevens en Vertrouwelijke Informatie verzamelen, opslaan en gebruiken, indien u meer informatie wenst te verkrijgen over de fraudepreventieorganisaties waar wij mee samenwerken, hoe gegevens in het bezit van fraudepreventieorganisaties gebruikt kunnen worden of om uw rechten uit te oefenen die in dit beleid worden uiteengezet, kunt u ons bereiken via:
E-mail: [email protected]
Post: Parklaan 8, 3016 BB Rotterdam
Telefoon: +31 (35) 799 4106
Fiduciam is niet genoodzaakt een functionaris voor gegevensbescherming te benoemen volgens artikel 37 van de AVG en heeft in plaats daarvan een Privacy Officer benoemd. De Privacy Officer van Fiduciam Nominees Limited (Dutch Branch) is verantwoordelijk voor alle vragen of klachten met betrekking tot persoonsgegevens. Onze Privacy Officer is het eerste aanspreekpunt voor toezichthoudende instanties, werknemers en klanten.
Wij zijn over het algemeen in staat om vragen of problemen met betrekking tot privacy snel en effectief op te lossen. Indien u niet tevreden bent met het antwoord of oplossing van onze Privacy Officer, kunt u contact opnemen met onze hoofdtoezichthouder Autoriteit Persoonsgegevens in Nederland (klik hier) of de relevante toezichthouder in uw jurisdictie.
Wij behouden ons het recht voor deze privacyverklaring of enig deel hiervan op enig moment te wijzigen; dergelijke wijzigingen worden bekendgemaakt op onze websites.
Januari 2024
Ik begrijp dat Fiduciam geen consumentenkrediet of privé hypotheken verstrekt. Bij gebruik van deze website zijn de Gebruiksvoorwaarden van de website, Disclaimer, Cookiebeleid en Privacybeleid van toepassing. Ik sta toe dat cookies worden gebruikt om de navigatie te verbeteren, gebruikers te onderscheiden en het gebruik van de website te analyseren. Ik ben mij ervan bewust dat ik mijn niet-noodzakelijke cookie-instellingen op ieder moment kan wijzigen door te klikken op “Cookie-instellingen” onderaan deze pagina. Bij het bezoeken van de website ga ik akkoord met alle bovengenoemde voorwaarden.